lördag 6 juni 2009

Veckan som gick - och framtiden

Veckan som gick blev inte riktigt som planerat.
Jag var döstrött. Kände av pollen. Fick en låsning/sträckning på höger sida som fortfarande känns. Det har dock gått från att göra ont till att vara stelt och bara göra ont i viss lägen. Äter Ipren och stryker antinflammatorisk salva + linnement på. Har det inte släppt på måndag blir det besök till naprapat.

Men vet ni vad? Visst är jag lite besviken att inte veckan såg lite annorlunda ut, men det gör inte så mycket. Jag vet att veckan var tung, det var inte så att jag sket i allt, utan livet utmande mig lite extra. Min resa är lång...Dippar och hinder kommer man ha till och från. Det är hur man hanterar dem som kommer vara avgörande. Jag är lugn. Jag är motiverad.

Den här gången ska jag inte följa en metod, ett visst bestämt upplägg. Den här gången ska jag låta min egen erfarenhet driva mig. Jag ska lyssna , läsa och ta lärdom av andras resultat och erfarenheter, men jag ska framförallt ta det i min takt och sätta upp mina egna 'regler' och mål allteftersom jag följer stigen. Det kan innebära att jag vissa veckor vill köra skiten ur mig och försöker hålla strikt kost (ur mina mått mätt) och andra ta det lugnare. Jag kanske kör supertung ena passet och uthållighet det andra.
Den här gången får det ta lång tid, bara jag håller mig på rätt stig, eller iallfall hela tiden återvänder till den. Jag räknar med att jag kommer ta steg utanför stigen, men jag SKA alltid hitta tillbaka till den.

Jag tänker inte väga mig denna vecka. Vågen ska fungera som en motivator och ett sätt att hålla koll på förändringen, den är inget självändamål i sig. Det finns inga regler, det finns bara ett mål, mitt liv och hälsa. Och jag är från och med i skrivande stund hängiven att ägna resten av livet till att hitta -och följa en livssil som passar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar