torsdag 4 juni 2009

Snabb viktminskning eller varaktiga resultat?

...är det alltid en konflikt mellan snabbt och varaktigt?

Ja, jag har fatta att en balanserad kost och mycket träning är bäst, men om man kan lägga det snusförnuftiga åt sidan ett tag.........

* Hur gör man för att gå ner sina 10 första kilo snabbt (ca1,5-4 kg/v)- utan att det biter tillbaka när man sedan fortsätter med en mer balanserad viktnedgång. Finns det några genvägar? Eller är det den gyllene medelvägen som gäller?
Jag har testat pulver - det är en genväg -om man klarar övergången till att äta bra mat igen. Problemet är att pulver-dieten inte funkade för, rent fyiskt. Jag mådde inte bra på den. Fick alla negativa biverkningar som finns.

Hur gör man i Biggest looser? Ska man träna 4h om dagen för att tappa vikten fort? Men kan man dra ner kalorierna då eller kickar "svält-läget in då"?

Jag vill förstå nyckeln till kortsiktig snabb viktminskning (som ändå kan vara hållbar). Inte säker på att jag sedan vill och kan gå den vägen, men jag vill förstå vad det sitter i....

1 kommentar:

  1. Det där är ett vanligt problem många av mina kunder har. Alla vill vi ju se resultat ganska snabbt. Det är inget att hymla om att resultaten ger motivation. Men många faller in på pulver och gör det klassiska att gå ner och sedan jojja upp igen. Inte så motivationshöjande... Jag skulle istället rekommendera en balanserad kost och träning med långsamma kolhydrater, protein och omättade fetter samt träning.

    Hoppas du lyckas med ditt mål och behöver du specifika kostråd på vägen så kör jag den tjänsten via nätet. Läs mer på atoh.se

    SvaraRadera