måndag 8 juni 2009

Då var man i gång!

Min låsning/sträckning har lett till inflammerade muskler - och har påverkar även ryggen (sendbelastning pga av kompenseration), så nu har jag ont där med... Inte vidare skoj. Men det är bara att knapra tabletter och smörja och vara glad. Jag ska röra på mig, men inte "träna". Korta lugna promenader och lätt streching.

Men, det hindrar ju inte mig från att hålla en bra kost iallfall! Det är konstigt det där, jag kopplar ihop viktnedgång mer med träning än med kosten. Jag skulle hellre träna mig i form än att dra in på kosten, helt klart. Men det hänger ju ihop. Och ska man göra ngt rätt så är det att sköta kosten som ger mest bang för the buck.

Min kost:
Lite mer kolisar än LC
Mindre fett än LCHF
Mer fett än VV
Mindre kolisar än traditionell GI

Av tidigare erfarenhet har jag lärt mig att jag mår bra av att skära ner på kolhydraterna och att jag väljer de jag äter noga. Men jag mår jag inte bra av att dra ner för mycket på kolisarna. Så mittemellan för mig! Jag kommer titta på varje måltids sammansättning - äter jag endast grönsaker till i rimlig mängd så kan jag tillåta mig mer fett (mer åt LCHF hållet). Äter jag fettsnålare så kan jag lägga till lite mer kolisar (GI hållet).

Jag provar mig fram.

Dagens meny:

Keso/Kesella/hallon frukost
Tacogratäng (recept från 56kilo.se), med sallad
Köttfärsbiffar med grillade grönsaker

2 kommentarer:

  1. Ja, det gäller att hitta rätt väg =)

    SvaraRadera
  2. Hmm ja, jo det gjorde det väl… fast ändå inte hehe. Blev ungefär som ett mörkt bröd saftigt bröd med mkt nötsmak. Sambon gillade det men jag kommer nog inte äta det igen tror jag. Jo kanske om jag modifierar det :)

    http://kcalorin.wordpress.com

    SvaraRadera