söndag 21 juni 2009

Dagens träning



Bestod av:
10 min snabb gång löpband på 5% lutning, puls kring 145-155

Helkropps pass! - Ben, Rygg, Bröst, Biceps, Triceps, Mage, Axlar

1-2 övning per muskelgrupp. 2 set bestående av:
  • 1 x 12-så många jag orkar, medellätt
  • 1 x max 4-6, tung
Avslutade med 7 min crosstrainer medeltempo, puls kring 135-140

Nytänk kring träningsupplägget
Enligt träningsupplägget skulle jag kört enligt 'dag 1' idag. Men det kändes som att jag ville väcka upp hela kroppen. Dessutom kom jag på att när jag nu minskat kolhydratintaget ganska mycket jmf hur jag åt förrut, så vill jag hålla passen ganska korta.
Min tanke är därför att jag delar upp styrka och kondition på olika dagar, så det ser ut såhär:
Dag 1 Styrka, uppvärmning + max 5-10 kondition i medletempo. + 20-90 min promand
Dag 2 Kondition 20-60 min kondition i i högt tempo.
Dag 1...osv
Vilodagar lägger jag när jag känner att jag behöver det.
Styrkan delar jag upp enligt min planering när jag tycker det känns lämpligt. Just nu tror jag att jag ska köra några fler helkroppspass.
Thats it folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar