söndag 28 juni 2009

Är du redo? - med Bob Harper = dagens träning del II

Skumläste Bob Harpers bok Are you ready? i går. Kanske kommer en recension längre fram men lite kort kan man säga att boken består av 3 delar; den emotionella, kost, träning. Inga supriser där. Den emotionella delen hoppade jag i princip över. Jag har hört det förrut, läst det 1000 grr. Jag vet varför jag är övervitkig, jag vet jag vet jag vet. Det är bra att bli påmind, bra att reflektera men i går hoppade jag över det. Kosten består av en matlista med lite förslag på mängder och kombiationer. Träningen består av ett antal övningar med hantlar, boll och matta.


Övningarna är uppdelade i olika pass som ska utövas olika dagar. Jag tänkte dock att jag skulle träna igenom hela programmet, testköra det helt enkelt.

-Puuuh..!! Skitjobbigt!

Många av övningarna består i att man involverar hela kroppen. Ex börjar med knäböj som går över till hantel press. Jag flåsade mig igenom övingarna, vissa hoppade jag över eftersom jag inte inte var tillräckligt fysiskt stark (i de övn man använder hela kroppen så är det ju en extra utmaning när man är väldigt överviktig...). När jag var klar formligen darrade jag i kroppen. En rejäl work-out blev det. Boll är skoj - och jobbigt!
Skoj!

Det här ska jag göra ett par gånger i veckan, som komplement till gymmet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar