tisdag 26 maj 2009

Första inlägget

Nu är jag i gång. Nu börjar det.
2009-05-26. Lägg det på minnet. För det är idag förändringen börjar.

Jag är överviktig för att jag unnat mig för mycket gott. Jag har skippat träningen periodvis. Jag har stressätit och firat i massor. Däremellan har jag ätit supernyttigt och tränat massor. Problemet för mig är väl kanske att jag unnat mig lite för mycket, lite för länge... Och träningsperiodern har varit väl korta. Men nu är det dags att styra om båten, sätta mig själv vid rodret, för det är ju bara jag ska kan styra den här båten i kurs. Nu är det dags att hitta en bra livsstil som gör att jag kan leva sunt och komma i den form jag vill. För jag vill stark, jättestark. Och smidig. Och återta kroppskontrollen/kroppsmedvetenheten. Och jag vill utmana mig själv.

Linda Fodor hade en bra idé och det var att bilda "cirkel" och ta hjälp av varandra. Det hänger jag med på!

Jag kommer skriva om:
- Dagens träning
- Formcheck - +/- för mått, vikt - uppdateras minst 1ggr/mån
- Kostreflektioner
- Motivation
- Mål

1 kommentar:

  1. Good to have you back! :)

    Jag står inför ungefär samma faktum som du; den senaste tiden har jag tappat fattningen både vad gäller kost och träning, jag har ungefär samma antal kilo som du att tappa - och nu jävlar är det dags att hitta tillbaka till mig själv.

    Jag smygstartar också imorgon, men sen kommer en semesterresa emellan och då tänker jag inte överanstränga mig, men sen i mitten på juni när jag är tillbaka, då börjar resan för att hitta tillbaka till mig själv igen...

    Är du sugen på en utmaning?

    SvaraRadera